איך לשמור על טריות עלים ירוקים בלי שקיות רב פעמיות לירקות

כמותג ירוק שרוצה לעשות שינוי בעולם, אנחנו תמיד פתוחים לשמוע רעיונות ולקבל שאלות ממך. אחת השאלות שחוזרות על עצמן לא מעט היא – איך לשמור על עלים ירוקים טריים לאורך זמן, ללא שימוש בשקיות לירקות.

בניגוד לשאר הפירות והירקות, קשה מאוד לשמר את העלים טריים במקרר בגלל שתי סיבות: לחות שמצטברת וגורבת לריקבון מוקדם, במיוחד כשמאחסנים את העלים בשקיות ניילון מזהמות (בוווז!) או שהם מתייבשים כשהם נחים להם בניחותא בתוך שקיות רב פעמיות לירקות (של ReBag כמובן).

אז מה בכל זאת ניתן לעשות כדי להאריך את חיי העלים? יצאנו לבדוק וחזרנו עם מסקנות מסמרות עלים!

המדריך המלא להארכת חיי עלים ירוקים במקרר

מעבר לשימוש בשקיות רב פעמיות לירקות מאריך את חייהם וחוסך לך ולסביבה זריקה מיותרת של מזון מצוין. אבל כשמדובר בעלים ירוקים נראה כי המצב אבוד. אז זהו, שלא! מצאנו כמה דרכים יצירתיות וקלות לביצוע שיאריכו את חיי העלים הירוקים שלך ויאפשרו לך להמשיך ולשמור על המזון ועל הסביבה.

לצערנו, הגורם מספר אחת לריקבון של הירוקים שלנו הוא הצרורות בהם מגיעים העלים האלו. בכל פעם שאנחנו רוכשים צרור של ירוקים אנחנו מבקשים מהירקן להוריד בחצי את הכמות ובכל פעם מקבלים את אותה התשובה – "אבל זה באותו מחיר, תיקחו מקסימום תזרקו". קשה לנו מאוד עם האמירה הזו וכנראה שגם לך כי בחרת לקרוא את המאמר הסופר חשוב הזה.

רכישה של עלים ירוקים בשוק או ישירות מהחקלאי

מעבר לתמיכה בעסקים קטנים, רכישה של עלים ירוקים שלא בסופרים הגדולים יכולה לעזור לך לצרוך עלים טריים, רעננים ובריאים הרבה יותר.

הפרדה מלאה מתפוחי עץ, בננות ואגסים

זה לא שחלילה יש לנו משהו אישי נגד הפירות האלה! אבל עם כל הטעם, העסיסיות והמתיקות שלהם הם טומנים בחובם גז שגורם לעלים הירוקים שלך להירקב מוקדם מהצפוי – גז אתילן. זהו גז הבשלה שמשתחרר מהפירות באופן תדיר ולכן שומר עליו ירחק!

איך המקרר שלך מקרר?

לא כל מדפי האחסון שבמקרר שלך דומים! גם אנחנו לא ידענו את זה כי אף אחד לא טרח לספר לנו. אחרי שחקרנו את הנושא הבנו שמדפי הקירור שונים ברמות הקירור שלהם וזה מתחלק ככה:

מדפים עליוניים יהיו "החמים" ביותר במקרר מכיוון שחום עולה למעלה ואילו הקור שוקע ומפה אפשר להבין שהמדפים הנמוכים ביותר הם הקרים ביותר. בנוסף, ככל שהמוצרים במקרר שלך יהיו קרובים לדופן המקרר, כך גדל הסיכוי שלהם לקפוא (בגלל הקרבה לגופי הקירור).

מגירת הפירות והירקות היא המקום הלח ביותר במקרר ולכן מומלץ לאחסן בה את הפירות והירקות שצריכים כמות מסויימת של לחות ולאו דווקא את כל הפירות והירקות.

שקיות לשמירת טריות ירקות

קליק לרכישת שקיות רב פעמיות לירקות ReBag

איך להאריך את חיי הירוקים שלך, בלי שקיות לירקות

עלים ירוקים שונים, דרכי איחסון שונות ולכן חלק מהן תהיינה קלות ליישום ואחרות קצת פחות, אבל אי אפשר הכל! אז אנחנו מקווים שנוכל לעזור לך לשמור על חלק מהירוקים שלך טריים לאורך זמן.

עשבי תיבול:

קור לא עושה את זה לעשבי התיבול ולכן אנחנו ממליצים לך לשמור אותם, יבשים ככל הניתן, על השיש בטמפרטורת החדר. בחודשי הקיץ הלוהטים של ארצנו הקטנטונת כדאי להעביר אותם למקרר ולשמור אותם במדפים העליונים (החמים יותר כמו שלמדת).

בצל ירוק:

הבצל הוא ירק שורש לכל דבר ועניין ולכן אם היחס שלך אליו יהיה ככזה, הוא יישמר לך לאורך זמן. מה שאנחנו ממליצים לך לעשות זה להשרות אותו בכלי עם מים שיכסו רק את השורשים שלו ולהחליף את המים כל 3-4 ימים. השיטה הזו תעזור לך לשמור על הטריות שלו והוא אפילו יצמיח לך גבעולים חדשים!

כוסברה\פטרוזיליה

לאיזה מטבח אין לפחות אחד מהשניים האהובים האלו? במקום לזרוק את הצרור במקרר ולקוות לטוב, כדאי לך להתייחס לעלים המופלאים האלו כאל זר פרחים – גזירה של סנטימטר מהקצוות שלהם (כדי שיוכלו לשתות מים בקלות) והכנסה שלהם לכלי עם מים, אותם יש להחליף כל כמה ימים. עם השיטה הזו ניתן לשמור גם על בזיליקום, נענע, ושאר צמחי התה.

חסה ושאר החברים

הירוקים האלו עדינים מאוד ואוהבים קור, לחות ויובש. כן, זה אבסורד אנחנו יודעים. כדי להאריך את חיי החסה, הרוקט ושאר החברים אנחנו ממליצים לשטוף את העלים ולייבש אותם היטב ולאחר מכן להכניס אותם לכלי אטום עם נייר סופג שיספח את הלחות.

לכל שאר הירקות והפירות אנחנו ממליצים לך להשתמש ב-ReBag שקיות רב פעמיות לירקות אשר מיוצרות מ-100% כותנה אורגנית אשר שומרות על הטריות וגם על הסביבה!

אהבת את המאמר שלנו? נשמח לשיתוף בפייסבוק שלך!

תפריט נגישות

×

עגלת קניות