You are currently viewing הסכנות הנסתרות של שקיות אוכל: המדריך המקיף
Save The Earth and Care Environment Concept, Close-up Portrait of Woman is Holding Global in Her Hands on gray Background. Save The Planet and Traveling Conceptual.

הסכנות הנסתרות של שקיות אוכל: המדריך המקיף

שקיות אוכל הפכו לחלק בכל מקום בחיי היומיום שלנו. על פניו, הן עוזרות לנו לאחסן את המזון ולהוביל אותו ממקום למקום, נגיד מהבית לעבודה או מהבית לילדים. אבל, מתחת למראה התמים לכאורה שלהם מסתתר איום פוטנציאלי לא קטן על הבריאות שלנו אשר מתחיל בסיכונים כמו זיהום כימי ונע עד למצע מעולה לגידול חיידקים. כדי לעזור לך להבין כמה שקיות אוכל מסוכנות לאחסון מזון, כתבנו את המדריך הבא.

זליגה כימית: איום מיידי על הבריאות שלך

שקיות פלסטיק מיוצרות באמצעות מגוון כימיקלים, כולל ביספנול A (BPA) ופתלטים. כימיקלים אלו יכולים לעבור מהפלסטיק אל המזון שהם במגע איתו, במיוחד כאשר הם חשופים לחום או לתנאי חומציות. מחקרים קישרו בין BPA ופתלטים למגוון של בעיות בריאותיות כגון הפרעה אנדוקרינית, בעיות פוריות והפרעות נוירולוגיות בילדים.

מצע לגידול חיידקים: קרקע פוריה לזיהומים

שקיות אוכל עשויות מפלסטיק ולכן הן אינן אטומות, מה שמאפשר כניסה והצטברות של לחות אשר, כידוע, יוצרת סביבה נוחה להתרבות של חיידקים מזיקים, מה שמגביר את הסיכון לזיהום שיתפשט באוכל שאחסנת. בנוסף, השקיות עשויות מפלסטיק דק אשר עלול להיקרע בקלות ולגרום לחדירה מסיבית יותר של חיידקים לאוכל שלך.

השפעה על איכות המזון: אובדן טריות וטעם

אחסון מזון בשקיות אוכל עלול להשפיע לרעה על האיכות שלו ועל הטריות שלו. פלסטיק לוכד לחות אשר חונקת את הירקות שלך וגורמת להם לנבול לפני הזמן ולהתקלקל מהר יותר. בנוסף, התרכובות הכימיות המצויות בשקיות יכולות לשנות את הטעם והארומה של האוכל, ולהפחית את איכות הטעם ויכולת הספיגה של הוויטמינים והמינרלים הנמצאים בו.

איכות הסביבה: איום על כדור הארץ

שקיות אוכל אשר עשויות מפלסטיק תורמות באופן משמעותי לזיהום הסביבה. הן אינן מתכלות ובדרך כלל צריכות לחלוף מאות שנים עד שהם מתפרקים וגם אז הן בדרך כלל מגיעות למקורות מים כמו נחלים, נהרות ודרכם לאוקיינוסים. זיהום פלסטיק פוגע בחיות הבר, משבש מערכות אקולוגיות ומהווה איום על בריאות האדם באמצעות מיקרופלסטיק שחודר למים ולמזון שאנחנו צורכים.

שקיות אוכל רב פעמיות: שמירה על הבריאות, הטריות והסביבה

כדי להגן על בריאותנו ועל הסביבה, אנחנו ממליצים לך חיוני לאמץ חלופות בטוחות יותר לאחסון המזון שלך. קופסאות לשימוש חוזר אשר עשויות זכוכית, נירוסטה או פלסטיק ללא BPA יכולות להוות פתרון עמיד, בר קיימא ובטוח לשימוש. בנוסף, שקיות רשת רב פעמיות לירקות יכולות להחליף שקיות אוכל קלאסיות היות והן עשויות מ-100% כותנה אורגנית אשר לא צבועה בחומרים כימיים.

מעבר לאורח חיים בריא וידידותי יותר לסביבה

מעבר משקיות אוכל אשר מיוצרות מפלסטיק לאחסון מזון בקופסאות רב פעמיות או בשקיות רב פעמיות הוא קל ומהיר הרבה יותר ממה שחשבת. עיקר העבודה היא על ההרגל של לקחת שקית אוכל פלסטיק ופחות האחסון עצמו, לכן הדרך הטובה ביותר לעשות את המעבר הזה היא להזכיר לעצמך ״שהטרחה״ הזמנית הזו שווה את המאמץ ותעזור לך לשמור על הבריאות שלך ושל המשפחה שלך.

אנחנו מזמינים אותך לקרוא עוד על היתרונות הבריאותיים של מעבר מפלסטיק למוצרים ברי קיימא בבלוג שלנו

תפריט נגישות

×

עגלת קניות