You are currently viewing ניקיון הפירות והירקות

ניקיון הפירות והירקות

איך לשטוף נכון את הפירות והירקות שלך?

רק מים, מים וסבון, מים וחומץ ועוד יםםם שיטות לניקוי פירות וירקות שאספת במשך השנים רצות לך עכשיו בראש. זה כי עדיין לא נתקלת במדריך שסוף סוף יעשה לך סדר ויעניק לך כלים לניקיון יסודי של הפירות והירקות שלך.

לפני שמתחילים!

מזכירים לך שאפשר לכבס את השקיות האקולוגיות של ReBag ביד בכביסה קרה, כך שגם האחסון של הפירות והירקות יהיה נקי. יחד עם מגירת מקרר נקייה, כבר הצלחת להעלות משמעותית את הניקיון הסובב את המוצרים שרכשת. רק לזכור לכבס את שקיות ReBag מעת לעת.

המבוקשים גרסת הפירות והירקות

אנחנו לא הולכים להיכנס לכל ענייני הריסוס וכו' כי אי אפשר באמת לדעת מה מרוסס וכמה מרוסס ולכן ננהג בכולם שווה בשווה. למרות שפירות וירקות עם קליפה עבה חשופים פחות להשפעות מבחוץ ולכן נחשבים בטוחים יותר. יחד עם זאת, ליקטנו (סטגדיש) עבורך רשימה של פירות וירקות אשר נמצאים בסיכון גבוה להימצאות חומרי הדברה ולכלוך כדי שיהיה לך קנה מידה לרמת הניקיון שדרושה להם ספציפית:

  1. תותים
  2. תרד
  3. קייל
  4. נקטרינות
  5. תפוחים
  6. ענבים
  7. אפרסקים
  8. דובדבנים
  9. אגסים
  10. עגבניות
  11. סלרי
  12. תפוחי אדמה

אבל, כדי לא לבאס אותך טוטאלית על הפירות והירקות שלך, יש כאן רשימה נוספת שמפרטת מזונות אשר פחות חשופים לחומרים האלו. גם כאן יש לנהוג בזהירות ולא לקחת כמובנת מאליה את הרשימה הזו.

  1. אבוקדו
  2. תירס
  3. אננס
  4. אפונה
  5. בצל
  6. פפאיה
  7. חציל
  8. אספרגוס
  9. קיווי
  10. כרוב
  11. כרובית
  12. מלון
  13. ברוקולי
  14. פטריות

מוצרי ניקוי סדרתיים – לא מה שחשבת

בטוח נתקלת במוצרי מדף שמתיימרים לנקות כל זכר לחיידקים ושאר חומרים כאלו ואחרים מהפירות והירקות. ובכן, לא כל מה שמתיז מנקה הוא. מחקר שנעשה לאחרונה מראה שחומרי הניקוי האלו לא מנקים טוב יותר משטיפה רגילה במים! אז כן, הקצף והקירצופים מקנים שואו מעולה של ניקיון. אבל זהו, שלא. מעבר לזה, הכנסה של חומרים לא טבעיים לתהליך הניקוי זה אף פעם לא רעיון טוב. ובכלל, ReBag, בהיותה שקית רשת אקולוגית, תמיד ממליצה להשתמש בחומרים טבעיים ואקולוגיים בכל מה שקשור למזון שלנו בפרט ולסביבה בכלל. אבל זה נושא לפוסט אחר.

אוקיי, אז עם מה כן לשטוף?!

הו! הנה שאלה שנשמח לענות עליה.
כעיקרון קיימים מספר חומרים טבעיים שניתן להשתמש בהם לניקוי הפירות והירקות:

  1. חומץ
  2. סודה לשתייה

חומץ לבן –

חומץ ידוע כחומר אנטיבקטריאלי אשר משמיד חיידקים. בטח ראית חומרי ניקוי סינטטיים מתגאים שהם מכילים חומץ. קצת הזוי לייצר חומר לא טבעי ואז להתהדר שיש בו חומר טבעי, לא? בכל אופן, חומץ בהחלט יכול לנקות את הפירות והירקות שלנו. אבל. חומץ יחסית יקר (למלח וסודה לשתייה) ועלול להשאיר שאריות טעם לא נעימות. לכן זהו פתרון, אבל פחות מומלץ.

סודה לשתייה –

מתכון פשוט, קל להכנה אך מעט ארוך. כל מה שצריך לעשות הוא למלא קערה במים ולשפוך אליה כפית סודה לשתייה. לוקחים את הפירות והירקות ופשוט מטביעים אותם בקערה ל-15 דקות בערך. מוציאים מהקערה ושוטפים. זהו. הנתון המדהים שמצאו במחקר הזה (אנחנו חזקים במחקרים) אומר שניקוי פירות וירקות באמצעות השיטה שכתבנו הוא היעיל ביותר מבין כולם!

 צפירת הרגעה

כל הפירות והירקות בסדר גמור! לא צריך להיכנס לפניקה מיותרת. המים בישראל נחשבים לאיכותיים מאוד ויחד עם שיטות הניקוי שכתבנו ניתן לנקות בצורה מקסימלית את הפירות והירקות.
מעבר לזה, פירות וירקות אורגניים חשופים הרבה פחות לחומרי חיטוי ולכלוך לכן הם עדיפים מהבחינה הזו. משאר הבחינות, ובכן, זה כבר נתון לשיקולך.

בתיאבון!

קראת את כל המאמר? כל הכבוד!
אנחנו מקווים שעזרנו לך לצרוך נכון יותר ולכן ReBag מצ'פרת אותך ב-5% הנחה על כל עגלת הקניות שלך למימוש מיידי!
קוד קופון Reader
ניתן לרכוש שקיות רב פעמיות מבית ReBag על ידי לחיצה כאן

 

תפריט נגישות

×

עגלת קניות